Brucici repra k PC

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Srpen 12 09:50:17 CEST 2014

Zdravim,

mam takovou zajimavou zavadu s reprackama k PC. Je to jiz delsi dobu co
mi zacaly chrastit potenciometry - jak na korekcich tak na hlasitosti,
tomu jsem neprikladal pozornost - mam je jiz asi 20 let a tak jsem si
rikal, ze maji uz narok. Ale cca pred 14 dny zacal brucet jeden kanal -
druhej je naprosto tichej - repracky ale normalne hrajou. Podotykam, ze
i s odpojenym vstupem, ktery navic je udelanej tak, ze po vytazeni jacku
se vstupy uzemni.

Repraky jsem otevrel - zesilovac je nejaky monolit TDA2616 - napajeni je
symetricke 2x16V trafem (2x12V) - korekce vysky/basy s bufrem s OZ ala
1458 (dost strasnej OZ na audio).

Zmeril jsem zvlneni v obou vetvich napajeni - nevim uz presne kolik to
bylo, ale bylo stejne v obou kanalech a myslim naprosto prijatelne.

Vymenil jsem vsechny elity v napajeni - hlavni kondy 4700uF mely po tech
letech cca 2900uF, ale ESR bylo v norme. Dale jsem vymenil vsechny
vazebni elyty za keramiku a OZ vyhodil a dal patici s NE5532.

Po vsech techto upravach se nic nezmenilo. Tak jsem zacal proletovavat
plosnak se sluchatkama na usich s tim ze tam nekde je studenak. Dosel
jsem a na usmernovaci diody a po ohrati spoje jedne z diod se brum
zmenil a jakoby skokove zmizel a nasledne zase zase naskocil.

Diody jsem odstipal a misto nic osadil monoliticky mustek - vsechno bylo
v poradku - zadnej brum - repraky hraly cely vecer bez problemu. Navic
prestaly chrastit potenciometry.

Tak jsem je sesrouboval (jde to silene blbe) a vypnul. Dnes rano je
zapnu a hadejte co...bruci opet ten samej kanal a opet chrasti
potenciometry.

Nenapada vas nekoho v cem by mohl byt problem - respektive co by mohlo
zpusobovat ze se to takto chova? To chrasteni potaku mi prijde jak kdyby
nekde chybelo nejake predpeti nebo co...

Jine repracky nechci - tyhle jsou jeste poctive dvoupasma s peknyma
reprakama - v nejhorsim to osadim jinou elektronikou, ale to az v nouzi
nejvyssi.

--
Radek Vicek

Pro případ, že tato zpráva obsahuje návrh smlouvy, Česká pošta, s.p. vylučuje možnost přijetí návrhu smlouvy s jakýmikoli změnami, dodatky či odchylkami. Navržení změn, dodatků či odchylek z Vaší strany považujeme toliko za podnět k dalšímu jednání o obsahu smlouvy. Až do okamžiku podpisu/uzavření smlouvy nejsme jakoukoli naší nabídkou vázáni. Výsledky jednání předcházejících uzavření smlouvy považuje Česká pošta, s.p. za nezávazné. Česká pošta, s.p. nenese žádnou odpovědnost za případné ukončení nebo přerušení jednání o smlouvě, a to bez ohledu na jeho důvod.

In the event that this email contains a contract proposal, Česká pošta, s.p. hereby excludes acceptance of the contract proposal with alterations, amendments and adjustments of any nature. Your proposal of alterations, amendments and adjustments may only be subject of further contract negotiation. Česká pošta, s.p. is not bound by any of its offer until the contract is concluded. Česká pošta s.p. considers the result of contract negotiations preceding the conclusion of contract non-binding. Česká pošta, s.p. is not liable for termination or interruption of any contract negotiation for whatever reason.