Re: Re[2]: Přepětí - indukce z hromosvodu do kabelu UTP ?

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Sobota Srpen 9 11:25:15 CEST 2014

Dobre rano,

> Ono stačí použít ohmova zákona k tomu, abychom si spočítali o kolik
> "odjede" barák či hala při zásahu.
> Průměrný proud hlavního kanálu 20kA, ale i 100kA. Bratříčci mívají 2-5kA.
> Dobré uzemnění má 2ohmy, použitelné pro hromosvod 15.
> Z toho je patrné, že i povytažení či vytažení konektoru ze switche je
> ochranou nedostatečnou. To nemluvím o tom, že si někdo myslí, že stačí
> spotřebič vypnout vypínačem.
>
> A vůbec si nemyslím, že jste to s tou poslední větou přehnal....

Davam Vam vo vsetkom za pravdu, Len si myslim, ze to bude take trochu
komplexnejsie a treba pocitat aj s indukcnostou tych hromozvodov. A
vzajomnou vazbou medzi hromozvodom a rozvodom 230V, co v dnesnych
zelezobetonovych konstrukciach moze byt vcelku aj zaujimava zabava...

A.