MECH jak vrtat nerez

Ales Prochaska, Divesoft ales.prochaska na gmail.com
Pátek Srpen 8 18:50:11 CEST 2014

Díra se může navrtat nebo předvrtat. Navrtání je jen důlek, do kterého
se sama vystředí špička vrtáku. Co se týká vrcholového úhlu, někdy se
používá shodný s vrtákem, někdy větší, někdy zase ostřejší (90
stupňů). Pro běžné práce stačí těch 90 stupňů, to ostatní už patří
mezi speciální postupy. Předvrtání je vyvrtání díry menšího průměru,
to usnadní následné vrtání ale trochu zhorší přesnost polohy i průměru
díry.

Aleš Procháska