TV Grundig zavada zdroje podsviceni?

Pátek Srpen 8 15:13:02 CEST 2014

Ono to neni az tak dramaticke jak to na prvni pohled vypada. Tohle
konkretni trafo ma jadro pro sekundar rozdeleno do 8 sekci nezi kterymi je
plastova prepazka. Rekneme ze na vytupu jsou 2kV , pri 8 sekcich vychazi na
jednu sekci max mezizavitove bapeti 500V. I ten nejhorsi lak V155 v jedne
vrstve ma prurazne napeti 1.7kV a lze ho bezne na 500V pouzit. V155 bych si
do motoru dat nikdy netroufl :-)  Odolnejsi V180 jiz ma prurazne napeti
2,4kV a pouziva se do 750V. Mam tu i 3x lakovane draty kterymi lze motat
50kV trafa a to v jedne sekci,ale v ponekud silnejsich prumerech.
To ze trafa odchazi neni an tak nedostatecnou odolnosti laku jako
prasklinami v laku i kvalitni lakovany vodic ma tusim povoleno 25 vad na
30m delky, hlavni problem je ve vyrobe, trafa se motaji moc rychle a tak na
hranach (obdelnikoveho jadra ) vznikaji trhliny v laku a casem .... tedy
alespon to tvrdi kolega, kery prodava lakovane draty ve velkem.
V kazdem pripade je to ciste akademicka debata, trafo jsem rozebral,ale
vinuti je zalito necim co ma vyssi pevnost jez je pevnost dratku,kterym ti
je vinuto a vyskrabavat to fakt nehodlam.