Tiskneme krabicku pro USB modul - Zahradnik se bavi

Čtvrtek Srpen 7 10:09:59 CEST 2014

Ano, známe je - já bych za tohle zabíjel...
Když chci opravit banální problém s prodlužovačkou (prožvýkaný vodič u kraje) tak mi tím chce výrobce naznačit že jsem trotl, který by to stejně nedokázal tak kvalitně jako on?
Jako by nestačily speciální šroubky do kterých se nemůže běžným šroubovákem (trojúhelníkový otvor nebo dělený zářez), když už to má být kvůli bezpečnosti.
Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiří Majzlík Němeček
Sent: Thursday, August 07, 2014 9:58 AM
To: HW-news
Subject: Re: Tiskneme krabicku pro USB modul - Zahradnik se bavi

Důležitý je taky průměr díry, stejně jako u všech ostatních závitů. Když je díra moc velká, vrut se nezařízne dost a strhne se, když je moc malá, má sloupek s dírou snahu se ukroutit, nebo praskne podélně. Při tisku si to s tím chce trochu pohrát, ale dá se to vychytat, že ani není potřeba díry dodělávat vrtákem. (Kolega má Průšu).

Při 1. šroubování je dobré vrut trochu máznout třeba tekutým mýdlem. Při každé další montáži - jak už bylo řečeno - otočit zpět až do zacvaknutí, pak teprv šroubovat. Obdobně i u metrických závitů, myslím že u těch je nebezpečí netrefení a stržení ještě daleko větší.

Dobrá praxe také je sloupky u kořene rozšířit, nebo udělat rádius.
Mnohem víc to vydrží. Stejně tak se nám osvědčilo vyztužovat kouty krabiček zkosením, delší stěny žebrováním.

Jinak zajímavá možnost je použití vrutů / rýhovaných kolíků kolíků bez drážek pro šroubovák, pokud se výrobek nemá dát (tak snadno) rozebrat.
Všichni je známe třeba z prodlužováků.

JMN