OT - Zabaleni 3D tiskarny Rebel 2 - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Srpen 5 10:18:51 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 5.8.2014 od Petr Simek:

> Mimochodem jak je ta tiskarna Rebel2 velka ? Kolik mista to zabere
> na stole ? Myslim vcetne toho podavace s civkou.

Pro Rebel 2 potřebuješ místo zhruba 45 x 45 cm (podstava je o trochu
menší, ale pojezd přesahuje do stran a stolek jezdi také přes podstavu
dozadu i dopředu), výška i s největší cívkou je 60 cm.

Velleman K8200 je větší, ten mi zabírá tu plochu 70 x 45 cm a na výšku
65 cm. Zatímco u Rebela se podložka pohybuje je v ose Y a extrudér
jezdí v ose X, Velleman má extrudér umístěný napevno a podložka jezdí
v osách X i Y. Je to trochu jiná konstrukce. Ale díky tomu například
můžeš na Vellemana místo extrudéru umístit frézku a frézovat plošné
spoje. Jestli to fakt funguje, to netuším, ale návod na to je. Nebo
můžeš extrudér na plast nahradit extrudérem na čokoládu, těsto apod.

Prusa i2, to je taková ta 3D tiskárna sestavená celé ze závitových
tyčí, zabírá plochu asi 45 x 50 cm a na výšku 40 cm. Tam se také
extrudér pohybuje v ose X a podložka pouze v ose Y.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem