MECH jak vrtat nerez

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Srpen 2 22:45:39 CEST 2014

On Sat, 2 Aug 2014, Pavel Urbancik wrote:

> Priznam se ze vrtaky brousit neumim, ale umim je dobre zatupit.
> Prvni otvor sel krasne, klasickym cernim vrtakem. Druhy uz nesel, vrtak
> nebral a prijde mi ze spise zakalil samotny nerez.

Ne, spalilo se ostri vrtaku. To je u nerezu a cernyho HSS vrtaku hned,
staci rychlejc vrtat bez chlazeni-mazani.

> Co rikate na predvrtavani? Ma smysl? Prijde mi ze pak na hrane je vrtak
> jeste vic namahany a zatupi se drive.

Neni nutne. Ale chce to neco s prevodovym posuvem, rukou se to tam tlaci
blbe. Male otacky, to mazivo co jsem psal (zarovne chladi) a HSSCo vrtak.
Rucni predvrtani je problem - ty maly vrtaky se snadno lamou kdyz rukou
neudrzite kolmost.