laserove ukazovatko - promitani rastru

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pátek Srpen 1 21:52:28 CEST 2014

Zdravim,

On Fri, Aug 01, 2014 at 10:55:07AM +0200, RV wrote:
> Zdravim,
>
> privezl jsem si z dovolene zelene laserove ukazovatko prodavane nejakym
> poulicnim prodavacem, krome toho, ze jsem se paradne bavil pri smlouvani o
> cene, se mi provedeni celkem dost libi - kovova tuzka s kvalitni povrchovou
> upravou, napajeni dvema AAA a hlavne me prekvapilo kam to az dosviti - vcera
> jsem v podstate presvitil cele CB coz je odhadem tak 10km (ze sidliste Maj
> jsem svitil az na Nedabylsky kopec).

taky jsem si neco takoveho objednal na e-bay pred casem, pouze napajene
kratkou LiON (asi polovina 18650). Nejako dobu to fungovalo, ale ted se
s tim neco stalo a po kratkem sviceni se to zahreje a zacne paprsek
slabnout az skoro neni videt. Po vychladnuti to zase chvilicku sviti.

Rozebral jsem, pridaval jsem kondiky na napajeni, protoze se mi zdalo ze
to kmitalo - je tam nejaky zdroj proudu a meri se operakem ubytek na
R a trochu to kmitalo, ale ted to nekmita a chova se to stejne, takze
mam podezreni na tu LD. Zkoumal jsem to a prijde mi, ze je to Infra
laserova dioda (pomerne hojne prodavana na e-bay) - ale nalepena na
nejaky krystal, ktery zrejme trasformuje infra cervene zareni na tu
zelene. To uz se mi nechce pokouset jak to k te diode prilepit.

Nezkoumal jste to nekdo blize?

Stalo to asi $7 C nebo $8 C, to bych musel dohledat.
--
Zito