Utlum 433 / 868MHz?

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Pátek Srpen 1 14:50:55 CEST 2014

Zdravím,

kdysi jsem experimentoval s tím, že jsem za RX modul dal obvod XR2211.
Docela mě překvapilo z jakého šumu to dokázalo vytáhnout signál.

Moduly mám SR100 a SR100 (je to vyndané z nějakého šrotu)
http://www.woodanddouglas.co.uk/wireless-telemetry/sr500-uhf-receiver
http://www.woodanddouglas.co.uk/wireless-telemetry/st-uhf-transmitter-module

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 1. 8. 2014 14:32:35
Předmět: Re: Utlum 433 / 868MHz?

"Asi bych na vašem místě použil nějakou hodně pomalou modulaci, která by
tady měla stačit. Opusťte představu že vysílač a přijímač připojíte na
sériovou linku procesoru a pracujte s analogovým signálem, který budete
lovit v šumu. Dělal jsem si na 433 MHz krabičku na zapínání čerpadla ve
studni. Napsal jsem o tom do PE, je to tady
http://vaelektronik.cz/bastl/files1/do433.pdf
Vysílač má smyčkovou anténu cca 6x4 cm bez nějakého bádání nad jejím
laděním a přijímač má zkrácený čtvrtvlnný dipól. Modulace jedním ze dvou
kmitočtů 200 a 300 Hz. Šířka pásma, z které se modulační kmitočet
vyhodnocuje, je asi 20 Hz a chodí to, i když se podle poslechu modulační
kmitočet téměř utápí v šumu. Odezva je pomalejší, ale tahle hračka mi
chodí na 100m. Pokud bych k přijímači dal směrovou anténu a k vysílači
dipól, na ten kilometr by to jít mělo a nejspíš i dál. Pokud tam místo
té mojí analogové konstrukce dáte procesor s ADC řízený krystalem (třeba
hodinkovým 32 KHz) a uděláte si na těch stovkách Hz sw rezonátor,
dostanete se se šířkou pásma (bohužel jen za detektorem přijímače) až na
desetiny Hz. Myslím že úspěšné by to být mělo.
Anděl