Jak se šíří signál gsm?

Ondra hwnews caha010 na gmail.com
Úterý Duben 29 20:54:23 CEST 2014

Zdravim vsechny.

Pomozte mi prosim vyresit na chate internet...

Pripojuji se pomoci Huawei E173 k O2. O signalu 3G si muzu nechat jen zdat, ale i EDGE mi jde jen tak tak. Pripojil jsem tedy prutovou antenu, ale nepozoruju zadny zlepseni. Dalsim krokem tedy bude smerova antena asi ATK 10, nebo ATK 20.

Mam nejakou moznost zjistit na ktery vysilac se vlastne pripojuji?  Ted vlastne ani nevim kam ta antena bude mirit...

Protoze se v tak vysokych frekvencich nepohybuji, vubec netusim jak se signal siri a jake mu vadi prekazky.
Bude zasadni rozdil mezi antenou na pude a antenou venku ?

Zminil jsem 2 anteny, jejich delka je naprosto zasadni 0.7m  proti  1.7m. Zena asi nebude moc nadsena, az dam na chatu 1.7m antenu.
Je 16.5dB proti 13.5 dB takovy rozdil?

Co se tyka toho 3G, kdyz vezmu notebook ujdu cca 300metru a vystoupam cca 40metru po zalesnenym kopci, tak se k signalu dohrabu. Na vysilac rozhodne nevidim, jen vim, ze je za kopcem.  Jak tedy tech 1900MHz leti? kopiruje teren? nebo jde rovne?

Snad to tu nekdo vite a odpovite.

diky Ondra