Rizeni bodovacky Re: Trafo z mikrovlnky - bodovacka

Jozef RAČEK Jozef_RACEK na tempest.sk
Neděle Duben 27 16:49:47 CEST 2014

Uz som pisal -> kreslit a uvazovat presne, technicky...

triak/tyristor/SSR spinam v maxime/nule napatia (coho??? ) na triaku/tyristore, nule/maxime napajacieho napatia...???
triak/tyristor rozpina v nule (coho??? ) prudu cez neho !!!
nula napatia != nula prudu

a tak sa mi stane, ze zapnem v nule napatia na triaku, indukcna zataz mi sposobi, ze v maxime napatia budem mat nulu prudu a triak mi vypne, presne ako ma.
a moje uvahy s energiou v pocte/ratani polvln su v ...****,  lebo to spinam len na polovicu moznej doby.
A sklamanie, ze trafo je nedostatocne na zvaranie, su na svete. Pritom by ho mozno stacilo zapnut na dany cas trvalo a energia by stacila...
A potom pride niekto, kto vymeni drahe SSR za obycajny stykac, ktory plava v zapnuti radovo desiatky ms, doba zapnutia je podla ocka a nabijania kondenzatora na dalsie sesiaty ms, a ono to cele zrazu "zazracne" funguje. ;-)))
Nema to display, nema to uplne presne nastavenie, ale funguje...

Neuvazujte s cisto odporovou zatazou...

Dodo

From: Hw-list [hw-list-bounces na list.hw.cz] on behalf of Petr Simek [psimek na jcu.cz]
Sent: Friday, April 25, 2014 20:32
To: HW-news
Subject: Re: Rizeni bodovacky Re: Trafo z mikrovlnky - bodovacka

On Fri, 25 Apr 2014, Admin HWnews wrote:

> Nejprve jsem myslel, ze vezmu jen MCU (modul Profipotu co mam hotovej) -
> pripojim na nej bud prepinac a nebo potenciometr, kterym budu ridit cas
> sepnuti - treba 0.1-1s. A na druhej vstup dam slapku/rucni spinac na odpaleni
> bodu.

Ja to delam tak ze mam spinac na rukojeti a kdyz se to zmacne nastavenym
tlakem tak mcu sepne triak na dobu nastavenou potenciometrem. Resi
ochranne casy mezi vypnutimi a vrele doporucuju i nejake teplotni
senzory na trafo a triak - neuveritelne se to zahriva.

> Vystupem budu ridi SSR Fotek SSR-40 DA co tu mam a ktere spina v nule - tim
> bych mel omezit nejake slupky v okamziku sepnuti. Jde mi o to, zda musim
> resit i rozepnuti v nule - tedy zda se mi bude vracet energie z trafa - skoro
> bych rekl, ze ne, protoze trafo je zkratovane a energii odsaje sekundar. Nebo
> se pletu?

Chyba - je treba obycejny triak, detekovat pruchod nulou a pak spinat
se zpozdenim v maximu periody. Ty elektrody jsou odporova zatez.

> Nicmene neresi to kdyz to nekdo odpali a nebudou kleste sepnute...

Mne to resi ten spinac na klestich.

> Vyresil bych to asi tak, ze bych dal snimani faze z 230V, ktere bych zavedl
> na AD MCU a rozpinani bych rizene delal v zase v nule (nevim ovsem jak to je
> s fazovym posunem - v pripade zapojeni naprazdno a v pripade bodovani).

Triak prece rozpina sam vzdycky v nule ?