Rizeni bodovacky Re: Trafo z mikrovlnky - bodovacka

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Duben 25 16:05:02 CEST 2014

Premyslim jak vyresit to rizeni te bodovacky.

Nejprve jsem myslel, ze vezmu jen MCU (modul Profipotu co mam hotovej) -
pripojim na nej bud prepinac a nebo potenciometr, kterym budu ridit cas
sepnuti - treba 0.1-1s. A na druhej vstup dam slapku/rucni spinac na
odpaleni bodu.

Vystupem budu ridi SSR Fotek SSR-40 DA co tu mam a ktere spina v nule -
tim bych mel omezit nejake slupky v okamziku sepnuti. Jde mi o to, zda
musim resit i rozepnuti v nule - tedy zda se mi bude vracet energie z
trafa - skoro bych rekl, ze ne, protoze trafo je zkratovane a energii
odsaje sekundar. Nebo se pletu?
Nicmene neresi to kdyz to nekdo odpali a nebudou kleste sepnute...

Vyresil bych to asi tak, ze bych dal snimani faze z 230V, ktere bych
zavedl na AD MCU a rozpinani bych rizene delal v zase v nule (nevim
ovsem jak to je s fazovym posunem - v pripade zapojeni naprazdno a v
pripade bodovani).

Jako bonus bych mohl v podstate pocitat pocet amplitud - tedy v podstate
energetickych pulzu a tim padem nenastavovat cas, ale pocet pulzu. Coz
je ale v podstate v pripade site a 50Hz jen formalita.

RV