LabPROG 48 LV a AT28LV010

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Duben 25 09:14:59 CEST 2014

Windows verziu vo wine ste neskusali?
Druha moznost ktora ma napada je nainstalovat nejaky WIn
do Oracle VB a kupit prevodnik USB -> LPT (stoji cca 5E) a
spristupnit ho v VB. Nainstalovat win verziu

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Friday, April 25, 2014 5:44 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: LabPROG 48 LV a AT28LV010

Zdravím,
  mám tu takový zapeklitý případ.
  Potřeboval bych zapsat jednu AT28LV010 (od Atmelu) pomocí LabPROG 48 LV.
  Úpěšnému provedení akce brání následující:
  - Používám dosud starý DOSový program (PG4U) k programátoru, který jsem
    jedině schopen rozběhnout pod Linuxem (v DOSEMU chodí jak z praku).
  - Tento program přesný typ obvodu dosud nezná - končí u AT28LV256 a pak
    zná jiné AT28xx010, ale ne přesně LV. Identifikace podle ID selhává,
    "uknown device". Nicméně, našel jsem jednu verzi (tuším má v tom sufixu
    M a ještě něco, teď to nechci zapínat), která když se nastaví, lze
    obvod bez problémů číst.
  - V menu Device jsou však nedostupné volby Erase a Blank Check (druhá by
    neměla ani bez první smysl). Podle toho soudím, že jde o obvod, který
    lze přímo přepisovat a mazání či kontrola prázdnosti nejsou nutné.
  - Volba Program funguje (ikdyž po aktivaci nabídne pormenu "No" a "EEPROM
    ONLY" - není mi úplně jasné, co jiného než EEPROM bych programoval)
    a programátor dělá, že zuřivě programuje, avšak zápis (do nesmazaného
    obvodu) se neprojeví - zůstávají tam stále původní hodnoty (jde jen o
    přepis pár bajtů, z toho v některých jdou bity evidentně jen z 1 do 0,
    ale ani tam to neprojde).
  - Ještě je nutno říci, že obvod je v TSOP a tak používám od Číňana dodanou
    redukci s piny 1:1 (tedy nelze použít volbu vlastní redukce u Labprogu,
    tam nesedí kontakty a ani to nečte). Jelikož to ale v této redukci (při
    výběru DIL varianty) přečte, neměl by snad být problém ani při zápisu ?
  Nemám zkušenosti s pálením obvodů řady 28, pálím většinou 27 a pak občas i 29, ale nikdy s tím nebyl problém. Vrtá mi hlavou:
  - Proč to nezapisuje ? Zatím si myslím, že je asi problém v nesprávné
    identifikaci obvodu. Je to možné, že by takový detail měl tak fatální
    důsledky ? U EPROM jsem taky občas nenašel správný typ, ale když jsem to
    pálil na nějaký "blízký", vždy to šlo výborně.
  - Co s tím ? Je možnost do SW PG4U nějak doplnit data o novém obvodu ?

    Zdraví Pavel