OT - Proc se neozyvam

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Duben 22 10:34:49 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 22.4.2014 od Jaroslav Buchta:

> Koukam, ze kvalita tisku cca odpovida topmu memu bastlu, doufam, ze
> na nove verzi vylepsim opakovatelnost polohy. Taky bych chtel zkusit
> mensi trysku nez 0.3mm

Já mám teď trysku 0,5 mm. Co nevidět by měl dorazit nový extruder s
menší tryskou. Tak uvidíme potom. Ale ten nasadím až na tu novou
pokusnou tiskárnu, kterou budu stavět. To bude typ Rebel II, díly už
jsou vytištěné a nakoupené.

> Kazdopadne pro presnejsi dily (mala ozubena kola, remenicky na ozubene
> reminky - tady uz to chce pri prumeru cca 11mm hodne zkouset a ladit
> postup tisku...) jsou lepsi vysledky z PLA, je stabilnejsi a nizka
> teplota podlozky je lepsi pro zachovani rosmeru ve vertikalnim smeru.
> Taky vrstvy na sobe lip drzi se mi zda.

Je to hodně o pokusech. Já jsem začal samozřejmě tisknout z PLA a
hodně jsem si ho oblíbil. Už proto, že Velleman má slabou vyhřívanou
podložku a vyhřeje maximálně na 70 stupňů a i to trvá půl hodiny.
Takže tam ABS hodně blbě drží. Takže jsem všechno tiskl z PLA, je to
pěkný materiál, nesmrdí při tisku. Je tvrdší, dokonce víc vydrží než
ABS, ale zase má nižší teplotní odolnost. A když se tiskne, tak se při
tisku hodně ovlivňují předchozí vrstvy. To je průser hlavně při tisku
vyšších úzkých částí, je absolutně nemožné je vytisknout přesně.

S ABS to chce si víc pohrát, dá se dosáhnout toho, aby vrstvy krásně
držely na sobě, ale je to hodně závislé na typu ABS. Mám ABS od více
výrobců a každé se chová jinak, mají různou teplotu tavení. Vrstvy ABS
se méně ovlivňují, takže tisk vyšších úzkých částí je lepší. Pokud se
použije support, pak v případě ABS se snáze odstraňuje. U PLA je to
teda dost pruda, mnohdy to ani nejde, protože se to hodně propojí.

> Takhle zatim vpada zaklad me stavby:
> www.hascomp.cz/test/foto/3d.jpg

Pěkné.

Petr Zahradník, počítačový expert