OT Linux - prestala fungovat sk klavesnica

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Duben 19 09:26:12 CEST 2014

Znova sa obraciam na miestnych Linux guru s prosbou o pomoc. Jedna sa znova o moj EEE701 s original Xandrosom. Pred rokmi som si nainstaloval podporu slovenskej qwerty klavesnice, samozrejme si uz nepamatam, ako, ale fungovalo to perfektne, prepinalo sa to s us klavesnicou pomocou Alt-Shift a pouzival som to aj v Ooo, v browseri, snad este a nejaky ten mail som s makcenmi a dlznami napisal.

Potom som nejaky cas tu slovencinu na nic nepouzival, a teraz som prisiel na to, ze mi to nefunguje. Pochopitelne sa medzicasom vselico udialo, okrem ineho incindent s nefungujucim filesistemom kvoli vycerpanymi inodes, o tom som pisal aj na hw-list, vtedy som povymazaval nejake subory, co sa mi zdali podozrive, vacsinou v adresaroch oznacenych ako tmp.

Niekolko veci, co si myslim, ze by mohli byt relevantne:

/home/user> setxkbmap -print
xkb_keymap {
        xkb_keycodes  { include "xfree86+aliases(qwerty)"       };
        xkb_types     { include "complete"      };
        xkb_compat    { include "complete"      };
        xkb_symbols   { include "pc(pc105)+us+sk(qwerty):2+group(alt_shift_toggle)"     };
        xkb_geometry  { include "pc(pc105)"     };
};
/home/user> setxkbmap sk
Error loading new keyboard description
/home/user>

/var/log> more Xorg.0.log
[...]
(II) XINPUT: Adding extended input device "keyboard" (type: KEYBOARD)
(WW) Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymap
[...]

/etc/X11> more xorg.conf
[...]
Section "InputDevice"
        Identifier  "keyboard"
        Driver      "kbd"
        Option      "CoreKeyboard"
        Option      "XkbRules" "xorg"
        Option      "XkbLayout" "us, sk"
        Option      "XkbVariant" ", qwerty"
        Option      "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle"
EndSection
[...]

Kam sa este mam pozriet?

Dakujem,