Ovladac k TV s gyroskopem?

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Duben 13 18:00:28 CEST 2014

... velmi podobné měření gyroskopem ... nějak mi to při editaci vypadlo.

Jakub Šerých
-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Šerých Jakub
Sent: Sunday, April 13, 2014 5:58 PM
To: HW-news
Subject: RE: Ovladac k TV s gyroskopem?

Akcelerometr je elektromechanické zařízení (MEMS) ve své podstatě velmi a ty potvory jsou až neuvěřitelně citlivé. Např. tady jsou krásné obrázky osvětlující princip:
http://eecatalog.com/sensors/2012/05/24/mems-trends-smaller-cheaper-everywhere/
Absolutní naklonění od svislé osy se snadno spočte z průmětů g na osy x, y a z, no a když s ním začnete otáčet, cítí v příslušných osách odstředivé zrychlení. Vše ostatní je už jen otázkou prohnání výsledků pár poměrně primitivními výpočetními maticemi a dostanete z toho, co Vás zajímá. Jediné co neumí určit jsou světové strany, ale to pro ovládání televize asi nepotřebujete, tak jako u počítačové myši také nepotřebujete absolutní polohu a stačí relativní změna polohy.

Jakub Šerých