OT: Možnosti čtečky

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Sobota Duben 12 18:42:29 CEST 2014

Stanislav Svoboda píše v So 12. 04. 2014 v 16:30 +0200:

> mam PocketBook 623 - podsviceni, dotyk. Oproti Kindlum mam pocit, ze
> kontrast je o neco mensi (mozna kvuli dotykove vrstve?).

	Ja mam naslednika PocketBook 626 a spokojenost. Co se tyka textoveho
PDF, predevsim ceskeho, je to spis o tom jak je to pdf udelane. Pokud
jsou hacky "vkladane" jako znak na pozici ? tj. nejsou souvisle v
zobrazovanem textu, tak je to docela zajimave. Dost jednoduse se to dle
meho da otestovat pomoci Calibre. Tam kde nejsou problemy s prevodem
textu do epub, tam to neni problem ani s pdf. S temi domrsenymi pdf si
ale mnohdy poradi jen originalni Adobe Acrobat na PC.
	Nejsem uz nejmladsi a dlouho jsem se rozhoupaval, zda ebook  bude pro
brejlovce vubec pouzitelny. Prisviceni na 626ce je prijemne a kvalita
zobrazeni neni rozhodne horsi nez bezne papirove "paperbacky". Rozmery a
vahou se to da drzet a ovladat jednou rukou a je to dostatecne velke. U
pdf co nejdou rozebrat do textu a zalomit znovu na sirku obrazovky se da
ctecka otocit o 90 stupnu a cist bez rolovani vlevo vpravo coz je z
principu v podstate nepouzitelne. Takze na pdf je rozhodne potreba dost
velky rozmer displeje a jeho rozliseni. Na epub to tak kriticke neni,
tam se zobrazeni da optimalizovat podle HW. U nekterych pdf je to
bohuzel spis styl ber nebo neber a moc si nevymyslej.
	Takze bych to spis rozdelil ne to zda Kindle nebo neco jineho. A pokud
neco jineho, tak ta 626ka patri rozhodne k typum co mohu doporucit.

Radek (benedikt2hw.cz)