Re: OT: Možnosti čtečky

Jiří Němec jiri na nemcovi.eu
Sobota Duben 12 13:44:50 CEST 2014

Mám Kindle 4 v černé variantě některými českými weby označovaný jako 5 a
obecně PDF je na tom utrpení http://goo.gl/4wQJbw. Posuny to provádí až po
moc vekých skocích, zoom je ve skocích 100%, 150%, 200 a 300% takže
nastavit to tak, aby byla najednou čitelný celý řádek není žádná sranda.
Možná by se to jinak chovalo v alternativním systému od Xiaomi jménem
Duokan. Ale stejně ten eink má malé rozlišení, takže to ani Xiaomi a ani
nová verze kindle nezachání. Běžné knížky s tím jejich vyladěným fontem se
na tom čtou skvěle, ale na obrázky to opravdu moc není. Jo a odkazy to
nějak umí, má to vestavěný webový prohlížeč, ale taky to je opravdu nouzové
řešení.

Jo jinak je to moc zajímavý hw, dobře se to hackuje, je to linux a jako gui
nad tím běží javové rozhraní, takže možnosti úprav jsou nezměrné. Taky
proto jsem to tenkrát za těch pár € koupil, chtěl jsem si to původně
přestavět na zobrazovací terminál meteostanice, bohužel jakmile naběhne
spořič obrazovky, tak se kindle uspí na hw úrovni a nijak se mi to
nepodařilo probudit jinak, než stiskem tlačítka. Z linuxu to má několik
dostupných timerů, ale žádný mi to neprobudil a neměl jsem odvahu odpálit
ten jejich powermanagement proces.

Spíše bych doporučil tablet, nedávno jsem koupil v akci Kindle Fire HD 7"
3gen za €79 Kč z německého amazonu, pdf se na tom čtou opravdu dobře a
výdrž baterky je dostatečná. Konstrukčně to je hodně vzdálené od
běžných/čínských tabletů, přeci jen když si rozbijete běžný tablet, tak si
koupíte jiný a výrobce na tom možná i vydělá, pokud si rozbijete jakékoliv
kindle, tak si už od amazonu chvíli nekoupíte žádný další obsah.

S pozdravem
Jiří Němec