STM32 - Cube libraries

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Sobota Duben 12 11:49:37 CEST 2014

No prostě to není pravý opensource. Mě na tom vadí, že projekty jsou
připraveny přímo pro vývojová prostředí, chybí obecný Makefile. Nakonec
by šla vygenerovat i dokumentace, ale muselo by to být připravené -
chybí i Doxyfile. A ty obrázky, to je vůbec hrůza. Přitom doxygen umí
spolupracovat s graphviz (blok @dot/@enddot) a ty obdélníky se takto
popisují celkem efektivně a když to umíte tak i graficky hezky. A pak
výsledný obrázek může být vektorový.
Další věc, co moc nechápu je, proč je startovací kód psán důsledně v
assembleru, když Cortexy byly asi dělány i proto aby toto nebylo nutné.
A opravdu to nutné není, v C to jde také a nepřijde mi nijak horší, spíš
je to přehlednější. A něco jako weak, alias snad budou mít i jiné
překladače než gcc.

Jsem zvědav, zda někdy ST nebo jiný výrobce začne ten HAL poskytovat
jako třídy v C++. Asi zatím není poptávka, ale dost by to zjednodušilo
práci. Například by odpadly ty šílené struktury pro parametry periférií,
třída může mít i mnoho metod typu set() a pokud je nepoužijeme, GC
linkeru je prostě odstraní, takže kód neroste.

Buďme rádi alespoň za to co je, pro inspiraci se to hodí.

Mrazík