Má smysl koupit hybridní disk - SSHD - do notebooku?

Jiri Sladek sladek na czhops.cz
Pátek Duben 11 15:13:31 CEST 2014

Zdravím konferenci, mám opět dotaz k problematice disků.

Dostal se mi do ruky notebook, u kterého majitel zápasí s místem na disku.
A samozřejmě s obvyklými bolestmi notebooků, jako je pomalý start OS a
programů.

Chtěl bych do toho NB koupit disk SSHD.
Tím by se vyřešil nedostatek kapacity a snad i rychlost.

Leží mi ale v hlavě několik otázek.

1. Disky SSHD mívají jen 8GB SSD. Není to málo? Bude to vůbec znát na
rychlosti startu programů a OS?

2. Daný notebook má 2GB RAM a OS WistaHP/32bit. Nelze tedy osadit více
RAM a asi bude nutné mít zapnutý PAGEFILE.
Jak moc se bude opotřebovávat ta SSD část disku tím, když na ní bude
(část) PAGEFILE?

3. Nebude nějaký jiný problém? Třeba že ten SSHD vyžaduje nějaký
ovladač, který není pro WinVista?

4. Má někdo zkušenosti s poruchovostí SSHD?

Díky.
Jiří Sládek

O jaký NB se jedná:
Fujitsu Siemens Y45 Amilo Pro