Pomoc - dBu, dBm, dB a zvukarina

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Pátek Duben 11 07:38:54 CEST 2014

Dobré ráno,

tak třeba moje mikrokombo má podle manuálu tohle:

Input: -10 dBu
0 dBu = 0.775 Vrms

To mi dává cca 250 mV, odpovídá to (téměř) plnému vybuzení konce při
GAIN nastaveném na minimum a VOLUME na maximum. Vstup pro pasivku i
aktivku je společný. Výstup z aktivky by tedy měl být zhruba těch 250mV,
aby to zesilovač nepřebuzovalo a ještě bylo místo pro hejbání s gainem.

Z mojí (pasivní) basy leze tak nějak 20mV, hodně to závisí na razanci
hry, takže GAIN dávám zhruba na půlku.

Jestli uvažuju správně, tak když z pasivních 20mV chci udělat aktivních
250mV, potřebuju zesílení cca 12,5x, to jest zisk cca 22 dB.

Všechno je počítáno bez zátěže, nástrojové vstupy nejsou impedančně
přizpůsobované.

Pokud jste zvětšil zisk preampu na 15dB a máte vybuzení 50%, přihoďte
dalších 6dB (tj. zesílení 2x) a dostanete se na vybuzení 100%. Zisk
přitom bude 15+6=21dB (což je až podezřele blízko těch 22dB z odhadu výše).

JMN