Smutny kviz

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Čtvrtek Duben 10 20:21:07 CEST 2014

>Smim se zeptat odkud mate cislo 50 000? Ja v tom clanku na wiki vidim 365
> (odkazovany clanek v NY Times uvadi 365 z toho 100 potvrzenych)

Velice jsem to sledoval v době kdy průser trval - 365 je mrtvých v Panamě,
ale firma měla veliký export a další mrtví byli prakticky v celém rozvojovém
světě hlavně v Africe a pár mrtvých bylo dokonce v Itálii. Samotná firma
vyrobila kolem 250 000 lahviček - každou se smrtelnou dávkou etylenglykolu.

Poučné je že aféra vedla ke kontrole a později k popravě šéfa CFDA - což je
Čínská obdoba našeho SUKL (státní ústav pro kontrolu léčiv) - velmi
inspirativní pro případné reformy v česku ;-)

Zdraví Petr Kubáč