M27C512 ELNEC

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Duben 10 09:47:15 CEST 2014

Pozeram do prislusneho JEDEC standardu (JESD 21-C, kap. 3.5.1 - da sa
stiahnut u jedec.org po registracii), a zistujem, ze aj ked vsetky
kapacity od najmensich po 256k x8 su v PLCC32, je tam skok v pinoute prave
medzi 256kbit a 512kbit, ked nastane "shift" na pinoch nad 17, ktora je
ocividne ekvivalent pribudnutia pinov u DIL; tento "shift" bohuzial
zasahuje aj data, takze sa pamate tychto dvoch skupin nedaju navzajom
rozumne nahradit (t.j. sa neda ani pouzit jeden adapter v programatore
typu PREPROM). Perlickou je, ze tie 256kbit maju dovolene dva pinouty,
jeden kompatibilny s "nizsimi", a druhy kompatibilny s "vyssimi".

U EPROM tato "rotacia" nastava o jeden stupen vyssie, medzi
512kbit/1024kbit, rovnako ako aj ten skok v pocte pinov v DIL, ktory ako
som pisal je vdaka "finte" ze sa da zdielat /OE a VPP (co je
"vysokonapatovy" ekvivalent /WE).

Tym, ze som sa PLCC vyhybal, mi toto uslo... :-)

wek