RE: přechod z XP na Linux

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Duben 10 08:37:20 CEST 2014

Vase, (a nielen vase :) ) zistenia nahanaju hrozu $MS a vyrobcom PC.
A to uz uz dobrych par rokov.
Ale na druhej strane moja dcera (6rokov)
dokaze tablet s androidom dostat na hranicu nepouzitelnosti
behom tyzdna. Ak nepomoze odinstalacia programov (hier)
zaberie  reflash.
Tie 3G mate pravdepodebne v chache browserov a updatoch OS.

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
Sent: Wednesday, April 09, 2014 9:54 PM
To: HW-news
Subject: Re: přechod z XP na Linux

To me na woknech pekne irituje, nektri uzivatele dokazou po mesicnim pouzivani tak "zabetonovat" ze je to az nepouzitelne.
To same ma mem PC s W7, koncem lonskeho roku cista nova instalace, doinstal. aktualizaci , pouzivanych prg. atd....
Cele to zabiralo 28 GB na disku
Dneska uz to ma 31GB, start je o 8 sec. delsi, nez byl. Do woken jsem nic neinstaloval, nic nestahoval veskera data jsou na externim ulozisti.
PROC to ma po 3 mescich o 3GB vic???

Dcera si na svem PC s WXP obcas zahraje nejakou on-line hru, prohlizi web, sem tam koukne na nejake video. Po roce nepouzitelne a boot 80sec :-(
Protoze jsem linej a nemam cas na preinstalaci, dal jsem ji tam USB se SLAXem a ted to 3 tydny bez jakehokoliv remcani normalne pouzivala.
Kdyz jsem se ptal, jak to funguje, ze pry dobry, at to tak uz necham.. Jedine co ale nefunguje je Skype, nemuze to najit zvukove zarizeni. Zvuk ale normalne funguje.

Co ale ted v posledni dobe zjistuju je fakt, ze v mnoha normalnich domacnostech uz bezne PC bud uz nepouzivaji, nebo uz nemaji, nebo nahradili nejakym levnym notebookem.
Ale vetsinou ma kazdy tablet, pripojeny na domaci wifi, se kterym si vystaci. PC zapinaj az pri potrebe tisknout, palit atd.
Kdyz jsem se ptal, jak treba tridi fotky, tak jednoznacna odpoved - v tabletu. Proste novej model bezne prumerne rodiny je tablet
u televize, snidane ( driv si lidi cetli noviny ), v posteli a klasicke PC  upada v zapomneni. Alespon ja to tak vidim, nedavno jsem se pri instalaci VDSL modemu + NAS setkal s tim, ze PC doma zadne nemaji. Jen smart TV a dva tablety :-)
Musel jsem si pro svuj ntb, abych se mohl pro konfiguraci pripojit kabelem do modemu :-(

Nakonec i ja doma jsem se pristihnul, ze kdyz neco potrebuju rychle ( idos, TV program,  pocasi atd.. ) radeji nez bych poustel PC,  sahnu detem pro tablet a mnohem rychleji resim na nem.
A ne proto, ze je to in, moderni a tablety hejbou svetem, ale protoze je to pohodlnejsi a hlavne rychlejsi.

JaKub