RE: c přižezení adresy do ukazatele

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Duben 9 22:22:20 CEST 2014

Tady malá vsuvka. Je to pro PICe. Asm pice znam velice dobře, už s nima dělám cca 15 let. Bohužel ten asm je pro mě v C dosti zatěžující, protože se nažim psát to C tak efektivně, aby byl výsledný kód co nejkratší (prostě jedu v C ale myslím jako v asm. Začátky na Atarku se 64 kb paměti, tam sem se naučil šetřit a už mi to nikdo neodpáře) vím, je to na škodu ale neumím si pomoct. Proto občas takové bejkárny.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Josef Štengl
Sent: Wednesday, April 09, 2014 9:30 PM
To: HW-news
Subject: Re: c přižezení adresy do ukazatele

Nijak.

vytvářet z char ukazatel na cokoliv jiného není košer. To že to jde, neznamená, že to bude vždy pracovat tak jak myslíte.

viz:
http://ok1ced.nagano.cz/dokuwiki/doku.php?id=wiki:c:c89_99_diff#upresnena_pravidla_pro_pristupovani_k_datum_ruznymi_typy

je to sice popsáno takovou divnou češtinou, ale budiž.

správně by bylo

int xxx = 10;

int * pyly = &xxx;

a aby to bylo srozumitelné i jiné architektuře, použít typy z stdint.h.

Je to poměrně jednoduché, jen se to chce oprostit od sice používaných, ale nekorektních způsobů zápisu. Doporučuji používat k práci statický analyzátor kódu, třeba volné slint či adlint (dost dobrý je QC ale za cenu ojetiny). Ze začátku se z toho nejen opupínkujete ale i po...te ale po krátké chvíli už budete mít měně než 3 chyby na řádce .. 2  a tak dále.
Vyplatí se to mnohem menší potřebou debugování (zejména, pokud debuger znamená tři LED :-).

Hezký citát o C

„C takes the point of view that the programmer is always right.“ – Michael DeCorte

Problém je v tom aby always right bylo == true :-D

ced