OT: přechod z XP na Linux

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Duben 8 20:47:10 CEST 2014

Zdravim,
  nejsem pritelem nahodne generovanych hesel. Domnivam se, ze heslo ma byt
snadno zapamatovatelne, ale jen pro sveho majitele. Tuto podminku nahodne
heslo proste nesplnuje.
  Lze vymyslet celou radu velmi snadno zapamatovatelnych hesel, ktera jsou
pritom prakticky neprustrelna, napr. proto, ze jsou dosti dlouha.
  Treba v jednom nejmenovanem firemnim systemu mame heslo 524288bytesofRAM.
Kdo zna trosku binarni pocet, je to pro nej naprosta trivialita si toto cislo
i cele heslo zapamatovat. A myslite si, ze je to slovnikove heslo ? Ten
slovnik nemam, ale domnivam se, ze ne.
  Podobne, treba nekdo, kdo ma zalibu v chemii, muze jako hesla davat
strukturni vzorce trosku slozitejsich sloucenin - myslim, ze LSD taky hned
tak kazdy po pameti nenapise, ale dobry chemik ano. Atd, atd. Dlouha leta
jsem mel jako heslo obycejny dvojchroman draselny a nikdy nebylo
kompromitovano. Prezilo tisice utoku... A pokud nekdo nema zadnou takovou
zalibu, ktera by mu umoznila vytvorit si podobne heslo, muze pouzit docela
obycejnou vetu, treba mojekockavcerasezralatrimysy - vsimnete si hrubky
v poslednim slove, ta je tam zamerne, aby bylo hadani jeste vice ztizeno :-).
Nemate podle mne sanci takove heslo hacknout.
  Naopak, hesla typu 12usa-09iub:oqw8712 považuji za zvěrstva, která by vůbec
neměla být používána, protože buďto si ho někde musíte poznamenat - a tam je
zranitelné, ať už je to papír nebo nějaká digitální úschovna, nebo ho určitě
zapomenete, zejména pokud máte (rovněž velmi dobrá praxe) v každém systému
jiné.
  Zdraví Pavel