OT: přechod z XP na Linux

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Úterý Duben 8 15:48:05 CEST 2014

To vám tak opravdu jen připadá.

Rozhraní (to co je vidět) je dosti různorodé; od integrovaných prostředí jako GNOME, KDE, XFCE přez „pouhé“ window
managery jako fluxbox, openbox, icewm (a spoustu jiných) po spartánské konzolové prostředí. Jen si vybrat, vládnete to a
půl dne.

Brát Win jako univerzální a Gnu/Linux jako jednoúčelový je jako porovnávat očkovou klíč třináctku s francouzákem.

Linux běží na více než 15 procesorových platformách a Win (když přivřu oči) na třech.

Linux běží na malých krabičkách jako routery, maliny přeze telefony, PC, servery až po superservery (viz top500.org).
Takový rozsah instalací  windows  nemá.

GNU/linux je nejpoužívanější rodina OS mimo desktopů, kde je windows.

Oproti Linuxu je windows naleštěný prd.

ced