Re: přechod z XP na Linux

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Duben 8 09:22:22 CEST 2014

Ein System, Ein Contol, Ein creator - so kein problem.

| Ale houbeles. Přeháníte o řád (u distribucí i modifikací). A když chcete win ovládání, co vám brání?
| Největší rozdíly jsou v GUI. Některé distribuce jsou určené ke specifickým účelům.
| BFU děsí kde co, jen ty děsivé věci moc ne :-(

To "prehanite" jste myslel tak, ze je jich jeste radove vic? No to asi ano, myslel jsem nejake vetsi
a univerzalni. Ruznych specialnich jsou skutecne mraky (taky si jednu technologickou pro rizeni
udrzuju).

| Toto je pravda, která vzbuzuje depresi až hrůzu :-(

Desit nas to muze, ale bude to asi fakt. Zivot s jednou nalajnovanou cestou je proste snazsi,
neni treba nad nicim premyslet. Proto maji lidi radi silne vudce, proto je ideal vetsiny lidi
(a to i mladych, studentu) dobre placene zamestnani a nikoli podnikani atd.

Jinak ale jeden "standard" (v sirokem slova smyslu) zrovna v technice ma svoje vyhody.
Treba ta binarni kompatibilita programu a nakonec i driveru ve Windows je v praktickem
zivote docela prijemna vec.
Ona teda casto funguje i pod Linuxem (myslim u programu, u driveru je to uplne spatne).
Ale casto je docela frustrujici, kdyz potrebujete nejakou drobnost a hodil by se vam programek
v binarnim tvaru, bez instalace, proste "stahni a spust". Jenze autor toho programu je pravoverny
Linuxak, tak to poskytuje jen ve zdrojovem tvaru. No a samozrejme se zavislostma na 38 ruznych
obskurnich knihovnach, ktere pak samy zase maji dalsi zavislosti, atd.
Ano, kdyz to bude nejaky SW, ktery chci dlouhodobe pouzivat, pak je fajn mit zdrojaky a tim
jistotu moznosti dlouhodobeho pouziti, pripadne moznost uprav. Ale pokud shanim treba nejaky
jednorazovy konvertor, tedy aplikaci typu "pouzij a zapomen", tak je to fakt otravne.

No a ze "jedna moznost" prinasi uspech a vetsi rozsireni je myslim uz mnohokrate prakticky
overeno. Kdyby treba Linuxu pro mobily bylo nekolik konkurujicich-si vetvi, tak by jiste jejich
podil na trhu nebyl tak dominantni, jako ma jednotny Android. K raketovemu rozsireni
videorekorderu doslo po ukonceni valky VHS/Beta/Video2000, k rozsireni HD videa po
ukonceni valky BR/HD DVD, k dramatickemu rozsireni mobilu po vitezstvi GSM atd. atd.

PL