elektro stavebnice

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Duben 6 10:34:10 CEST 2014

Zdravím,

> Prece jenom nejaky "breadboard" by to chtelo - klidne i drevenou desku s
> dirkami se zalepenymi kolicky v patricnem rastru do kterych by se desky se
> soucastkami zastrcily
>
> A klidne by si to decko mohlo dostavet doma - zasouvat kolicky do direk s
> kapkou lepidla  je prace pro retardovane z chranenych dilen -  takze pro
> dite se zajmem o elektroniku - zadny problem

Tak s tímto se neztotožňuji :-).
V chráněných dílnách pracují lidé, pro které je zasunutí kolíčku do dírky
s kapkou lepidla práce na vrcholu jejich umu a možností. Jsou na ni též
patřičně hrdi a naplňuje je.
  Ovšem dítě, které má zájem o elektroniku, chce ihned "bastlit" a chce
okamžité výsledky - ať už to bliká, houká, čoudí :-), zkrátka jeho zájem je
někde o dost jinde než napřed si zalepit do dírek desítky kolíčků. Mám obavu,
že zejména dnešní děti, které jsou zvyklé vše mít na jeden (nebo dva, dle OS
:-) ) klik/y myší budou náhle poměrně stereotypní a nudnou prací zaskočeny
a zájem o elektroniku u nich pomine dříve, než se mohl vůbec rozvinout :-).
Zkušenosti mám z vlastní rodiny - kluk dostal Merkur elektro a hádejte, kdo
musel sestavit všechny ty kostičky, přišroubovat do nich odpory, LED, kondy,
tranzistory atd., aby se tím byl vůbec ochoten zabývat :-) ? Nu, on to nebyl,
udélal všeho všudy tak 2 a stejně jsem je pak musel po něm opravit :-).

Zdraví Pavel