osciloskopove hodinky

Pondělí Září 30 07:25:35 CEST 2013

Jojo, tyhle kulaté klapací plíšky najdete i v mnoha varných konvicích - reagují na páru která tam projde skrz držadlo a vypnou přes nějakou plastovou páčku přívod.

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Monday, September 30, 2013 12:39 AM
To: HW-news
Subject: Re: osciloskopove hodinky

> Ne. Ona je ma koupit Vam.

Hm, asi ano.

Napokon, osciloskopove hodinky su pre domacnost minimalne take dolezite, ako je funkcna zehlicka, no nie?

(Ta zehlicka, co obcas vyhadzovala chranic, no, rozobral som ju, a ma to uz za sebou... Ano, podla vsetkeho to boli tie chuchvalce, ktorych tam bolo pozehnane; ale zrejme tomu dopomahalo aj to, ze boli podla vsetkeho polievane vodou presakujucou cez zdegradovanu gumenu "armaturu" medzi nadrzou a zehliacou "platnou" - mimochodom, nadherny konstrukcny detail je ovladanie ventilceka, ktory prepusta vodu len ked je uz "platna" zohriata - nie je to nic viac nez kotuc z plechu (zrejme bimetal) priskrutkovany k "platni" tak, ze cez na neho pribodovany pliesok tlaci na ventilcek - kotuc je vytvarovany do akehosi "tanierika", co mu dava nadhernu hystereziu, pri urcitej teplote urobi "klak" - pomerne dlho som sa s nim hral nad sporakom, obdivujuc; uznavam, ze som pri tom dost nevhodne prekazal pri vareni nedelneho obeda... )

wek