Soft start (nejen) pro mikrovlnku

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Září 27 11:59:33 CEST 2013

On Fri, 27 Sep 2013, RV wrote:

> Nechavali jsme zavadet samostatny privod do dilny a EON mi napsal ze mi daji
> klidne 3x32A (i vic), ale jedine Bcko. Pokud se mi to nelibi tak mam smulu.
> Takze treba v dilne nemuzu svarovat COckem protoze to ma sice psano 3x16A,
> ale ten invertor pri startu zere i travu z pangejtu a vyhazuje jistic. Budu
> to muset poresit take nejakym softstartem.
>
> To same na chalupe - cirkularku zapnem jedine tak, ze proste nahazuju jistic
> tak dlouho az cirkularku roztocim na otacky kdy ten jistic nevypadne.

Nedavno tu probehla debata o omezeni proudoveho narazu a dostal jsem tip
na zajimavy prvek - prodava ho Conrad - ktery to umi. Ale ten funguje jen
pri zapinani elektriky (klasicky odpor + spinaci casove rele a nejaka
tepelna ochrana).

Neexistuje neco profesionalniho co by omezovalo proudovy naraz i behem
normalniho provozu. Nejaky elektronicky kram - napriklad odpor paralelne
s mosfety plus nejaka tepelna ochrana na trvaly zkrat. Ty mosfety rizene
elektronikou aby v pripade nadproudu vyply a nechaly to na tom odporu.
Tepelna ochrana ktera pri prehrati odporu bud tento premosti kontaktem
(a kdyz tak holt vznikne zkrat ktery vyhodi jistic) nebo rozpoji obvod.