Soft start (nejen) pro mikrovlnku

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Čtvrtek Září 26 13:25:56 CEST 2013

Odpovím s dovolením naráz. U žehličky ve velké většině případů jsou to chuchvalce vzniklé z textilií, pak je stačí namočit, napařit a je to, chránič jde ven.
Stačí vyfoukat, mnohdy stačí škvírou mezi topným tělesem a horním dílem. Pokud to děláte pravidelně před každým žehlením, pak to stačí i pusou. (Otevřu okno, dvakrát fouknu a je to). Samozřejmě to může dělat i svod topného tělesa, tam je to horší. Vyžíhání se dělá třetinovém výkonu delší dobu 6-8hodin, pak se nechá zchladnout a měří se svod, nejlépe megmetem. Osobně nemám moc v lásce všelijaký polovodičový sra--y u kterých se musí celé odpoledne číst návod a pak to stejně měří kraviny. Zato megmet je jednoduchý a krásný, zatočím klikou....
U mikrovlnky je to trochu horší je tam toho víc - podle typu. Odrušovák na vstupu, Y- kondík. Tj. ten co je proti kostře. Bývají dva, jeden mezi fází a kostrou a druhý mezi nulou a kostrou. Osobně jsem tuhle závadu ještě neměl.... Jako nejpravděpodobnější příčinu vidím něco co do mikrovlnky nateklo a pak způsobí svod. Jak vypadají kuchyňské spotřebiče uvnitř si dovedete představit....Projděte celou cestu, která je galvanicky spojená se sítí. Taky to může být svod uvnitř trafa, sekundár je uzemněn. Pozor na nabitej kondík, drží i 14dní. Začal bych megmetem na silové straně. Ona taková ta správná lepkavě mastná kuchyňská špína je pro chránič to pravé pošušňáníčko. Svod v trafu se dá taky zjistit, když prohodíte fázi a nulu v zásuvce - rozdvojka z druhé strany. Pokud vyjde "nulový" vývod z trafa blíž k
uzemněnému sekundáru je chránič méně citlivý na vyhození. I když by to teoreticky mělo být jedno. ;-)
Pavel Glajc