LED pásky

Milos Sula sula na rps.cz
Středa Září 25 09:34:26 CEST 2013

Zdravím,
hraju si teď s LED páskem ( 14.4W/m 12V ) a změřil jsem, že na 1m v něm
vzniká úbytek 0,3V ( měřeno na druhém konci od napájení ). To odpovídá
0,36W ztrát na vedení, což asi není moc ( je nalepený na Al profilu, ale
i tak má profil teplotu kolem 40-50C ) a ani se mi subjektivně nezdá, že
by koncové LEDky nějak méně svítily přestože mají jen 11.7V. Tak
přemýšlím, zda má cenu u 1m dlouhého pásku propojovat kabelem oba
konce...děláte to tak někdo ? Taky bych se chtěl zeptat, jaká je
životnost LED pásku. Výrobce udává 50 000 hodin, ale to je myšleno při
jaké teplotě čipu  ?

Miloš