Zálohovaný zdroj 12V/15A pro trvalý provoz

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Září 23 16:58:39 CEST 2013

Dne 23.9.2013 14:40, Alexandra Svobodová napsal(a):
> [...]
> Takže je všechno vlastně zapojené paralelně: zdroj, baterie i napájené
> zařízení. Výhodou je, že není potřeba žádné přepínání. Prostě při
> vypnutí sítě se jede dál na baterie a zařízení to ani nepozná (tedy
> pozná to odpadem hlídacího relé sítě) a tak nehrozí žádné
> nepředloženosti.
>
>     Další výhoda je, že dobíječe mohou být dimenzované jen na
> jmenovitý proud zařízení, plus rezerva na dobíjení, a případné špičky
> v odběru pokryje baterie.
>
>     Vlastně mne nenapadá žádná nevýhoda tohoto uspořádání. Neříkám, že

Podobně je to u telekomunikací... baterie paralelně ke zdroji. Nabíjí se
konstantním napětím s omezením proudu. Nevýhoda je, že když vznikne
závada na baterii typu zkrat, celé to padne.
Stávalo se to u starých baterií výrobce SAFT, když se po vypnutí sítě
vybily. Když síť naběhla, jely zdroje v limitaci a nabíjely baterie max.
proudem.
A v baterkách se nějak začaly kroutit desky a pár článků se
vyzkratovalo. Kromě smradu v site se odpojilo zařízení od baterek (
podpětí  - ochrana aby se nezničily právě baterky hlubokýcm vybitím )