Zálohovaný zdroj 12V/15A pro trvalý provoz

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pondělí Září 23 13:41:47 CEST 2013

Zdravím konferenci,

pro zálohování dvou serverů a pár drobností kolem (místo zdroje mají
servery PICOPSU měnič - napájení 12V) potřebuji nějaký zdroj 12V 15A se
zálohováním přes Pb aku (2 x 40Ah paralelně).

Vyzkoušel jsem už 3 komerční modely, ale jeden má problém s občasným
samovolným vypnutím (Cyberpower), jeden přebíjí akumulátory (nafukují se)
(PRC) a jeden občas nepřepne dost rychle (PRC), aby se to neobešlo bez
resetu připojených serverů.

Musí to být dimenzováno na trvalé zatížení 15A, s tím, že špičkově by to
mělo dodat až 23A. Odhadem tam stále poteče cca 10A při 12V.

Napadá někoho něco hotového a použitelného? Nebo poskládat z nějakých
prověřených modulů?

Nemám moc zkušeností se stavbou takto výkonných zdrojů. Platí i tady, že
když připojím na Pb baterii 13,8V trvale, že se nic nebude dít?

Moje původní představa byla taková, že koupím průmyslový spínaný zdroj
12V/30A, nastavím ho na 13,8V, připojím k baterii a pojede to. Ale chtěl
bych omezit nabíjecí proud na 1/10C a zařadit nějaké ochrany, tak se ptám
jestli někdo nemá něco dlouhodobě vyzkoušeno.

Díky.

Honza Půhoný