LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

Neděle Září 22 15:43:04 CEST 2013

Přidám jeden postřeh - nedávno jsem se vrátil z Itálie a v jejich protunelované oblasti na trase Tarvisio - Gemona používají LED světla složená z bloků po čtyřech LEDkách. Byl jsem překvapen tím, jak perfektně to svítí - původně - v kratších tunelech jsem měl dojem že se jedná o světlíky - dokonalá denní barva. V těch dlouhých tunelech jsou jich asi tisíce a nevšiml jsem si jediného výpadku.

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Sunday, September 22, 2013 2:38 PM
To: HW-news
Subject: Re: LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

Ono je to také o ceně. Nedávno jsem dostal od známého jako vzorek bez ceny LED pásek osazený 6 ks LED Cree, kus prý za cca 80 Kč. Prý to má provozní proud 700 mA. Ale to by potřebovalo externí chladič. Trochu jsem to poladil, pouštím do toho 300 mA, takže se na tom dá udržet ruka.
Celé to tedy odebírá asi 7W. Světlo ze 7W úsporky se s tím ale nedá vůbec srovnat. Můžu to večer porovnat metodou mastného papíru, pokud bude zájem.
Když si však vezmu cenu 500 Kč jen za ty LEDky, tak mi to zase tak velká výhra nepřijde.

Mrazík