LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Září 22 12:32:49 CEST 2013

Zdravím,
  s tou účinností úsporka x LED si nejsem zcela jist.
  V lampičce nad stůl jsem používal úsporku (se závitem E14) o příkonu 7W.
Kryt lampičky byl vždy horký, až to občas při delším svícení páchlo, a bylo
nutno čekat na zahřátí, zpočátku svítila jen málo. Nadto vydržela vždy max.
2 roky (možná díky přehřívání v té lampičce).
  Nyní používám LED "žárovku" v tomtéž provedení, v téže lampičce, ale
o příkonu pouhé 3W, teple bílou, fy Kanlux. Subjektivně svítí stejně, jako
ta úsporka po plném zahřátí, ale samozřejmě ihned po zapnutí. Lampička je
po hodině svícení stále chladnější než mé tělo (po dotyku trochu chladí).
Může to být ale tím, že je o pár mm užší a tím může v tubusu lampičky lépe
proudit vzduch - ta úsporka ho vždy prakticky těsně ucpala. Barva je
pro oko příjemná. Jediné, co nemohu posoudit, je trvanlivost, protože ji
mám zatím jen cca půl roku. Za tuto dobu však zatím neodešel žádný z jejích
60 LED čipů.
  Zdraví Pavel