LED verejne osvetleni - pokrok nebo omyl?

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Září 21 15:12:15 CEST 2013

 21.9.2013, 14:54:01

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Jiri Sladek napsal:

> Zdravim, prosim o vas nazor ke vcerejsi reportazi na CT2, hlavne o LED
> osvetleni v Libocanech:

> http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/242911-led-lampy-mely-usetrit-nakonec-se-prodrazuji/

> Ja s temi nazory v reportazi dost nesouhlasim, protoze:
> - mensi intenzita svetla mi nevadi a fandim usporam
Vam mene svetla nevadi, nekomu jinemu zase jo. Krom subjektivnich
pocitu, existuji i nejake normy, i kdyz nevim, jak je to dnes s jejich
zavaznosti a pripadnymi pravnimi dusledky jejich nedodrzeni.

> - v reportazi se zamenuje doba zaruky a doba zivotnosti svitidel
Zivotnost nekterych vyrobku, i "zivotnost" nekterych firem, muze byt i
podstatne kratsi nez doba zaruky

> - zduraznuje se nizka cena sodikove vybojky a nemluvi se o cene za
> vymenu vybojky ve svitidle
Zivotnost a cena udrzby sodikovych vybojek je overena rozsahlou praxi.
Dlouha zivotnost LEDkovych svitidel zatim overena neni, a muze to
dopadnou vselijak

> Ptam se, protoze v Libocanech bydlim a chci ziskat objektivnejsi nazory,
> nez 'jedna pani povidala'.
Objektivni je mereni nebo statistika. Nazory jsou vzdy subjektivni