Jaky KV prijimac nebo SDR radio?

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Září 20 07:55:25 CEST 2013

No, ony ty papírové parametry vypadají skvěle. Třeba můj Perseus má IP3 +30dBm. ALE... Když jsem ho měřil přišel jsem na to, že když mu přivedete signály v úrovni -9dBm máte odolnost těch přibližně +30dBm. Ale když vstupní signál o jediný decibel zvýšíte odolnost dramaticky spadne na hodnoty kolem 0 nebo pod nulou. Už si to přesně nepamatuji. Analogové rádio se stejnou odolností vám normálně bude hrát dál jen tam budou "vylézat" silné IM produkty. To samozřejmě vadí ale lze na tom poslouchat. To nejdražší SDR rádio ale v tom okamžiku skončilo. To je věc, ce kterou se výrobci a propagátoři SDR nechlubí :-). To neznamená že je to rádio špatné. Jen člověk s touto vlastností musí počítat.

	Martin.