Jaky KV prijimac nebo SDR radio?

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Čtvrtek Září 19 18:33:55 CEST 2013

SDR mě taky před časem zaujalo. Dokonce mě překvapilo na jak jednoduchém
hardware to dokáže vcelku uspokojivě fungovat. Možná stojí za to si
vyzkoušet něco jednoduchého postavit. Člověk tím získává zkušenosti. Pak
třeba zjistíte, že ty jednoduché čipsety co se teď vyrojily opravdu bez
pořádného filtru na vstupu fungovat nemůžou, protože přijímač zahltí
nějaký silný signál a je vymalováno. Tedy pokud má čipset analogový
mixer. Řešením by asi bylo přivést signál z antény přímo na AD převodník
a celou tu cestu udělat digitálně třeba ve FPGA. Což ty lepší a také
dražší přijímače mají - on rychlý AD není zadarmo. Chtěl jsem si to také
vyzkoušet, ale nějak z toho sešlo. Ne, že by nebyl čas, ale nejsem
radioamatér, chvíli jsem poslouchal provoz na 80m a nějak jsem dospěl k
závěru, že to nemá smysl.

Mrazík