OT je toto uz mrtva autobaterka?

Čtvrtek Září 19 12:09:52 CEST 2013

Dovolím si nesouhlasit s názorem o nižším nabíjecím napětí u trakčních baterií.
I u trakční baterie se nabíjení řídí běžným "olověným" standardem. Konkrétně výrobci trakčních baterií definují NABITO jako stav kdy se po dobu 2 hodin při proudu I5 nemění hustota ani napětí a všechny články plynují stejnou intenzitou.
To je definice spíše laboratorní, v praxi je to tak,že se definují dvě napětí:
plynovací - při něm se zpravidla u WoWa nabíječů přepíná charakteristika - to je napětí kdy článek začíná plynovat neboť část elektrod již neobsahuje síran a proud v těchto oblastech nemá co dělat a tak rozkládá vodu. Typicky 2,45V/čl
konečné nabíjecí - všechen síran je rozložen a napětí se dále nezvyšuje a veškerý proud již jen rozkládá vodu. Typicky 2,7V/čl.
Takže naopak vůči Vašemu tvrzení - trakční baterie se nabíjejí výše než startovací. U startovacích nemůžete z logických důvodů jít nad plynovací napětí.
Další podstatný rozdíl je konstrukce kladných elektrod - jsou řešeny jako trubkové, aby se dosáhlo maximálního kontaktu elektrolytu s hmotou. Naopak nejsou určeny pro takové násobky proudu jaké vznikají při startování. Mají i pár dalších specifik ale v daném kontextu nezajímavých (normalizované rozměry článků, větší odkalovací prostor...).

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of RV
Sent: Thursday, September 19, 2013 11:51 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT je toto uz mrtva autobaterka?

Dne 19.9.2013 11:25, Tomáš Hamouz napsal(a):

> To bych nedělal, pro obě baterie je třeba nezávislé dobíjení, z
> několika důvodů:
>    - trakční baterie bude mít jinou nabíjecí charakteristiku a s
>      největší pravděpodobností ji na plné nabití nestačí dioda od
>      startovací baterie
bezna olovena dolejvaci trakce je v podstate uplne normalni baterie, ktera ma jen mechanicky bytelnejsi elektrody - vetsinou ma snizene maximalni nabijeci napeti - coz prave vyresi ta dioda 14.4V - cca 0.9V je idelanich 13.5V

>    - dokud nebude nabita startovací, nebude se dobíjet trakční

to je spravne - primarne musi vzdy byt nabite startovani - pokud nenastartuju tak neodjedu a ani nic dalsiho nenabiju

>    - pokud bude trakční vybitá, bude se dobíjet na úkor startovací
>
> Vybít trakční baterii není problém, stačí mít na lodi pár lidí s
> notebookem či jinou elektronikou :-( A pokud si vybijete startovací,
> máte zaděláno na dost velké problémy.

hmm hmmm mate pravdu - zrejme na to pripojovani trakce na ten startovaci okruh padne jeste jeden vystup z toho solarniho regulatoru - ten regl uz ted hlida komplexne celou obsluhu trakcni casti vcetne dobijeni z nezavisleho zdroje (coz je ted sitovy nabijec) - jen budu muset nejak zdetekovat, ze bezi motor Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.