OT je toto uz mrtva autobaterka?

Josef Šíp sip na raab.cz
Čtvrtek Září 19 12:02:34 CEST 2013

Pred x lety jsem mel S120 ktera nechtela startovat. Jako "elektrikar" jsem tam menil
starter za nejaky novy vykonnejsi co mel vyssi otacky (z feliice ? uz nevim)
a mel jsem tam tusim aku cca 100Ah.
Bylo to na plyn a bylo ten akumulator kde dat, nekde vede motoru.

Proc to pisu, v zime se mi mockrat stalo ze jsem startoval opravdu dlouho a starter se prehral.
Baterka vzhledem ke kapacite o tom moc nevedela. Pri prehrati proste prestal startovat.
Stacilo pockat az schladnul a fungoval bez problemu dal. Vetsinou se pak napodruhe podarilo i odjet :-)
Takze myslim ze to niceni starteru vyssi kapacitou akumulatoru nebude tak zhave.
Aspon takovou mam zkusenot :-) Auto jsem mel cca 2roky a ujel tusim 40tis km :-)

J.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of RV
Sent: Thursday, September 19, 2013 10:52 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT je toto uz mrtva autobaterka?

Tim zakopanym coklikem neni problem na strane nabijeni a alternatoru, ale paradoxne na strane startovani. Dokazu si dost dobre predstavit, ze pokud osadite baterii 120Ah co da klidne 1kA misto 44Ah co da 300A tak to muze mit pomerne destrukcni ucinky na starter a vse s tim souvisejici. Predpokladam totiz, ze u techto vykonu se pocita s tim, ze v obvodu jsou nejake ztraty a ze starter je navrzen pro nizsi napeti nez je nominalni baterie.