OT je toto uz mrtva autobaterka?

Čtvrtek Září 19 10:55:47 CEST 2013

Někdy pomůže baterku dobít mimo auto (nebo v autě, ale prostě nabíječkou),
režim dobíjení v autě ji snad nikdy nedobije na 100% (neplatí asi vždy a
všude), ale pokud se s autem denně jezdí, měla by být dostatečně nabitá.
Pokud auto měsíc stojí, může ji vysát i vlastní spotřeba auta plus
samovybíjení.

Já jsem baterku měnil preventivně, jednou jsem zapnul jakousi diagnostiku
palubní desky (ford focus) a vypsalo mi to chybový kód, který znamenal "low
battery". Přestože mě jinak nikdy nikde nenechala, tak jsem radši koupil
novou. Mám benzín, tak jsem nešel nikam do extrému, sloužila tam 40 nebo 44
Ah, vzal jsem Banner 55 Ah, stála asi 1300. (Poslal jsem e-mail do místního
maloobchodu, za jakou cenu mi ji nechají, když na internetu se dá koupit za
tolik a tolik a tak mi dali slevu.)

Pokud na to máte, kupte si největší jaká se tam vejde ;) Ale pokud chcete
radši ušetřit, zas to nepřehánějte. V mírných klimatických podmínkách
nějakou rezervu kapacity jen tak nevyužijete. Jo, to na horách, kde je
celou zimu 15 pod nulou, to je něco jiného. V mínus dvaceti jsem taky
poznal, že má startér víc práce. Ale to se mi stalo asi tak třikrát za tu
dobu, co to auto mám (4,5 roku).

P.K.