Propust - bylo Jaky KV prijimac nebo SDR radio?

Čtvrtek Září 19 09:15:54 CEST 2013

Ta propust mě zaujala, jak jste se poměrně jednoduše vyrovnal s potřebou
tak malých vazebních kapacit (přistříhávání vazebních pásků). Já v
anténách pro DCF přijímače používám filtr ze dvou krystalů a než jsem to
dal vývojově dohromady, dalo to hodně přemýšlení.
1. oba krystaly ve filtru 77,5 KHz/12 Hz musí mít rezonanční kmitočet
navzájem rozjetý max. o 0,5 Hz, jinak je charakteristika nesymetrická a
nic s tím už neudělám. Ale pokud vím, když radioamatéři sestavovali
krystalové filtry, taky tam vybírali krystaly.
2. přesto že je kmitočet relativně nízký, musí být za filtrem rychlý
tranzistor - tedy s nízkou vstupní kapacitou. Impedance filtru je 80
KOhm a filtr musí mít odporovou zátěž. Jak se v ní objevuje kapacitní
složka, zase to deformuje průběh v propustném pásmu.
Parazitní kapacity krystalů a jejich neutralizace - kapitola sama pro
sebe. Taky mi tam vycházely kapacity pod desetinu pF, nakonec jsem to
všechno udělal na tišťáku.
Obdivuju jak je to pro vysoké frekvence jednoduché :-)
Anděl