OT je toto uz mrtva autobaterka?

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Středa Září 18 16:14:07 CEST 2013

Na to si musite odpovedat sam.
Nastartujte Fabiu, pridajte aby mal motor tak asi 2000 obratok/min.
Pri takychto podmienkach odmerajte napatie na baterke (samozrejme pri
zapnutej chladnicke).
Ak bude napatie normalne (teda nejakych 13,6 az 14,2V), je to baterka. Ak
bude male, je to problem maleho vykonu alternatora. Bud je nieco chybne
alebo je len slaby.

                                               Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Petr Zapadlo"

Fabia 1,4, baterka stará cca 3 roky.
Ujel jsem asi 300km se zapnutou autolednicí (bere asi 6A).
Pak jsem zastavil a lednici nechal běžet. Stál jsem tam asi hodinu.
Po hodině jsem už nenastartoval - startér pootočil motorem do první
komprese.
Pak pohasly kontrolky.
Zkoušel jsem několikrát a pořád stejné.
Naštěstí jsem stál na kopečku, takže jsem jen odbrzdil a auto naskočilo
samospádem z kopce.

Lednici jsem vypnul a po ujetí cca 20km auto startovalo naprosto normálně.

Co mi nejde do hlavy je to,  čím to bylo.

-je možné, že alternátor nebyl schopen lednici uživit a cestou se vytloukla
baterie? (podle mě nepravděpodobné)
- baterie je na konci životnosti a 6Ah stačilo do převodu do nefunkčního
stavu
(je to asi měsíc a od té doby to startuje naprosto normálně)

Napadá vás něco?

Ještě doplním, že klíček jsem měl vypnutý, takže z baterky tu hodinu jela
fakt
jen lednice.