OT je toto uz mrtva autobaterka?

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Září 18 16:04:04 CEST 2013

Mám doplňující dotaz,

Fabia 1,4, baterka stará cca 3 roky.
Ujel jsem asi 300km se zapnutou autolednicí (bere asi 6A).
Pak jsem zastavil a lednici nechal běžet. Stál jsem tam asi hodinu.
Po hodině jsem už nenastartoval - startér pootočil motorem do první komprese.
Pak pohasly kontrolky.
Zkoušel jsem několikrát a pořád stejné.
Naštěstí jsem stál na kopečku, takže jsem jen odbrzdil a auto naskočilo
samospádem z kopce.

Lednici jsem vypnul a po ujetí cca 20km auto startovalo naprosto normálně.

Co mi nejde do hlavy je to,  čím to bylo.

-je možné, že alternátor nebyl schopen lednici uživit a cestou se vytloukla
baterie? (podle mě nepravděpodobné)
- baterie je na konci životnosti a 6Ah stačilo do převodu do nefunkčního stavu
(je to asi měsíc a od té doby to startuje naprosto normálně)

Napadá vás něco?

Ještě doplním, že klíček jsem měl vypnutý, takže z baterky tu hodinu jela fakt
jen lednice.

Zapik