Prosim o kontrolu textu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Září 16 10:39:42 CEST 2013

Nemyslím, že by nefungovala, ale mohla by vykazovat nějaké odlišnosti od
běžného pojetí přechodového odporu. Při rychlostech, které jsou pro materiál
troleje spolehlivě nadzvukové, ovšem něco takového moc dobře měřit nejde a
už vůbec není šance, že by si něčeho takového někdo náhodně všimnul, třeba
při konstrukci railgunu.

Napoti tomu, kdyby se elektrony pohybovaly výhradně driftovou rychlostí, tak
by se to u těch lokomotiv při jejím 10000násobku určitě nějak projevilo.

Ale inkriminovanou pasáž jsem nakonec v článku přeci jen zrušil.

PH

From: "Miroslav Mraz" <mraz na seznam.cz>
Dobře, ale vysvětlovat to tepelným pohybem je mimo. Střední kvadratická
rychlost elektronů ve vodiči je při pokojové teplotě někde v řádu km/s
(no možná víc, ale jsem líný to počítat). Čili asi tak rychlost družic
na oběžné dráze kolem Země. Sice tak rychlou mašinku asi nepostavíte,
ale myslíte, že by nefungovala ?