skoro-vn, vf zhovadilost: jak spinat sirokopasmy UHF signal na cca 100V do 100pF ci nezatizene linky?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Neděle Září 15 15:54:05 CEST 2013

Dne 15.9.2013 14:33, Marek Peca napsal(a):

> Nekdo to modeluje jako cistej C, nekdo jinej jako kousek vedeni. Takze
> realne to moc neni.
>
> Transformovani me napadlo jako prvni vec, ale uvazim-li, ze to ma cca
> 100pF (popr. 50Ohm), vysla by mi obrazova impedance na primaru asi
> nechutne mala. Ale porad si nejak nejsem jist, ze by mi to pomohlo
> resit ten problem s vykonem ztracenym na vystupnim odporu zesilovace.

Je to tak jak psal Balu. Na nabití toho kondenzátoru musíte nějakou
energii dodat a na jeho vybití ji musíte opět odebrat. Čím častěji to
děláte, tím víc energie potřebujete. Tomu se nevyhnete.

Ale pokud budete mít systém 50 ohmů budete muset dodat vysoký výkon
abyste získal napětí 100V. Pokud ale zvýšíte impedanci na řekněme 250
ohmů potřebujete pro získání napětí 100V už jen 40W a při 500 ohmů už
jen 20W a tak dále. Zvolil bych impedanci takovou aby ji vlastní
impedance kondenzátoru ještě příliš neovlivňovala a pálil bych ten výkon
v odporové zátěži. Samozřejmě to je první nástřel jak by to mohlo
vypadat. 100pF je dost vysoká kapacita pro VHF kmitočty a je dost možné
že ani nebude možné jít na vyšší impedance. To je potřeba spočítat.

Další možnost je použít ten Váš kondenzátor v LC obvodu a vyladit ho tak
aby obvod měl vysokou impedanci na použitém kmitočtu. Tímto směrem byste
možná mohl vykročit. Pak by bylo možné použít vysokou impedanci (řádově
kiloohmy) a tomu úměrně nižší výkon. Ovšem to je řešení kmitočtově
závislé - fungovalo by to jen na kmitočtu na který by to bylo naladěné.

Tak, doufám že jsem nenapsal nějakou vyloženou hloupost :-).

     Martin.