skoro-vn, vf zhovadilost: jak spinat sirokopasmy UHF signal na cca 100V do 100pF ci nezatizene linky?

balu@home balu na k-net.fr
Neděle Září 15 14:41:54 CEST 2013

nemyslim si ze by si nasiel akykolvek sposob ako to obiciklovat. Snazis
sa prenasat informaciu (kondenzator 100pF nabity/vybity) a to ta stoji
nejaku energiu.
Tato energia sa musi dodat ked nahadzujes bit a musi sa odstranit ked
zhadzujes bit. Existuje mnozstvo aplikacii kde sa vyuziva periodicita
priebehu a tu energiu si "nachvilu" odlozis. Napriklad rezonancne do
cievky. Alebo naspat do zdroja (vid. CMOS obvody).
V pripade ze chces posielat nahodne kusy bitov tak sa toto zjednodusenie
neda pouzit a stratovemu prenosu sa nevyhnes.
Na podobnom principe pracuju aj niektore elementy na pracu so zvazkom v
urychlovaci. Seriou vysokonapatovych pulzov sa vyhadzuju castice jednym
alebo druhym smerom s ns rozlisenim.
Ver mi ze nic lepsie ako prisposobene vedenia (s vhodne zvolenou
impedanciou (vid. Martin)) doposial nikto nevymyslel. Takisto ani u CMOS
technologie to zatial nikto nevymyslel. Uz som to raz pisal, prirodu
proste neocuras...
b.