skoro-vn, vf zhovadilost: jak spinat sirokopasmy UHF signal na cca 100V do 100pF ci nezatizene linky?

Marek Peca marek na duch.cz
Neděle Září 15 14:33:07 CEST 2013

> Nešlo by trochu popsat aplikaci pro kterou to potřebujete ?

Klidne, jen jsem se obaval, aby debata neodesla uplne jinym smerem...
Chtel bych budit optoelektronicky material, ten ma sto ruznych pouziti a
pro nektera z nich je vhodne umet tam v radu ~<1ns nacpat 100V...jednotky
kV.

Casto je to potreba jen obcas, rekneme s kHz opakovackou. To pak problemy
prilis necini, videl jsem budice s FET i lavinovymi BJT. Ale pokud bych to
chtel hnat blize GHz opakovacce, bude se tam podle me palit ten kilowatt.

> Mě napadá třeba řešení udělat koncový stupeň malého výkonu (5 až 10W) a
> transformovat to na vysokou impedanci tak abyste dosáhl požadované
> napětí. Pak bych ten výkon spálil v reálné zátěži odpovídající
> impedance. Pokud na konci nebude reálná zátěž bude to silně kmitočtově
> závislé a spousta dalších problémů např. s nestabilitou a pod.

Nekdo to modeluje jako cistej C, nekdo jinej jako kousek vedeni. Takze
realne to moc neni.

Transformovani me napadlo jako prvni vec, ale uvazim-li, ze to ma cca
100pF (popr. 50Ohm), vysla by mi obrazova impedance na primaru asi
nechutne mala. Ale porad si nejak nejsem jist, ze by mi to pomohlo resit
ten problem s vykonem ztracenym na vystupnim odporu zesilovace.

ZdraviM.